کاربرد روغن ولک

آخرین پروژه ها

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

شماره تماس09004900567

کاربرد روغن امولسیون شونده ولک 

روغن امولسیون شونده ولک یک حشره کش، کنه کش و علف کش با اثرات تماسی است که برای جلوگیری از خسارت آفت باغات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد،این ترکیب متعلق به سموم الفاتیک هیدروکربن می باشد.

روغن امولسیون شونده ولک برای کنترل آفاتی نظیر شپشک ها ، شته ها ، کنه ها و تخم های آنها و برخی از بیماری‌های درختان میوه استفاده می‌شود.

این سم با پوشاندن منافذ تنفسی و حیاتی سطح بدن حشرات و تخم ها و جلوگیری از پخش اسپورها در بعضی قارچ ها به حفظ محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی امولسیون شونده روغن ولک :

روغن های امولسیون شونده هیدروکربن هایی با درجه وزن مولکولی و نقطه جوش کنترل شده هستند ک عمدتا از هیدروکربن های پاراف مینی تشکیل شدند.

 ترکیبات ولک بدون هیچ آسیبی به بافت های  گیاهی و محصولات کشاورزی می‌توانند آفت را از بین ببرنددرجه سولفوناسیون روغن ولک می‌تواند خلوص روغن های امولسیون شونده را نشان دهد بطورمثال :

 اگر درجه سولفوناسیون ۱۰۰ را نشان دهد می‌توانیم بگوییم این سم ۱۰۰٪ از هیدروکربن های اشباع شده تشکیل شده و با کاهش درجه سولفوناسیون میزان هیدروکربن های غیر اشباع بیشتر می‌شود.

یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب روغن های امولسیون شونده برای سم پاشی زمستانه و تابستانه درجه سولفوناسیون می‌باشد.

 برای سم پاشی تابستانه ، روغن هایی با درجه سولفوناسیون بالا و روغن هایی با درجه سولفوناسیون پایین برای سم پاشی زمستانه مناسب هستند.

روغن های ولک را می‌توانیم همراه با حشره کش های دیگر رقیق کنیم و مورد استفاده قرار دهیم .

علاوه بر استفاده از روغن ولک برای کنترل آفات ، حشره ، شپشک ها و کنه های پیش بهاره و تابستانه از روغن ولک برای تامین نیاز سرمایی درختان قبل از بیدار شدن در زمستان استفاده میشود.

روغن امولسیون شونده ولک را ، با سولفوناسیون ۶۵ تا ۷۵ درصد برای سم پاشی زمستانه و با درجه سولفوناسیون ۸۵ تا ۹۵ درصد برای سم پاشی تابستانه انتخاب میکنیم.

روغن امولسیون شونده ولک بسیار سبک است و هر بیست لیتر آن حدود ۱۶ تا ۱۷ کیلو گرم وزن دارد و این یکی از آیتم هایی است که در انتخاب روغن ولک باید رعایت شود.

باید ها و نباید ها در رابطه با مصرف روغن ولک:

برای کنترل آفات نهال ها و درختان جوان با بافت چوبی نرم و جوانه ها ، مقدار مصرف روغن ولک بسیار کمتر از درختان مسن و آلوده به آفات و بیماری های مختلف است

میزان مصرف روغن ولک در خاک‌های شنی و رسی باهم متفاوت می‌باشد و همچنین میزان مصرف در زمستان و تابستان با یکدیگر متفاوت است.

بعد از استفاده از محصولات گوگردی تا حدالامکان تا ۳۰ روز نباید از روغن ولک استفاده شود .

تا ۴۸ ساعت بعد از وقوع یخبندان نباید از روغن ولک استفاده کرد.

در دمای بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد استفاده از روغن ولک مجاز نیست.

بین آخرین روغن پاشی تا برداشت محصول باید ۳ تا۴ هفته فاصله باشد و رعایت دوره کارنس هم در رابطه با روغن ولک نیز صدق می‌کند.

 گیاهانی که تحت استرس هستند ، نهال‌های جدید و بوته های حساس را با این روغن هرگز نباید سم پاشی کنید

بالا بودن درجه سولفوناسیون روغن ولک گیاه سوزی را کاهش می دهد.

 کنترل بیولوژیک سفید بالک ها را می‌توان ۱۲ ساعت بعد از روغن پاشی انجام دهیم.

برای اثرگذاری بیشتر باید آفات مستقیما تحت سم پاشی با این روغن قرار بگیرند و تمام درخت و برگهای آن را نیز باید با روغن و قطرات سم آغشته کرد.در گلخانه ها سم پاشی با روغن همزمان با دیدن آفت توصیه می‌شود و در صورت لزوم می‌شود آن را تکرار نمود.

از مزایای مهم روغن ولک میتوانیم به کم خطر بودن آن برای انسان اشاره کنیم و البته باقی مانده سم موجود بر روی محصولات و برای انسان ها کم خطر است.

 این آفت کش برای ماهی ها ، زنبورهای عسل تا حدی خطرناک است ،به همین خاطر باید از سم پاشی با این روغن در اطراف آب‌های جاری و کندوهای عسل خودداری کنید.

مکانیسم اثر روغن امولسیون شونده ولک به این صورت است که با اثرات تماسی مستقیم حشرات را ازبین برده و آفات را کنترل می‌کند چرا که این روغن تمام منافذ پوستی و تنفسی حشرات و لاروها را می بندد و باعث خفه شدن آنها میشود .

به این دلیل که روغن های امولسیون شونده غیرانتخابی می‌باشند برای حشرات مفیدی مثل کفشدوزک ها پرخطر هستند و مزیت سم پاشی زمستانه این است که این حشرات نمی‌توانند زیر برگ‌ها مخفی شوند و هنگام سم پاشی به راحتی از بین می‌روند .

روغن ولک می‌تواند بعضی از بیماری‌های قارچی را نیز کنترل کرده و با کشتن حشرات ناقل ویروس ، بیماری‌های ویروسی را نیز کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست کد مشتری ( نمایندگی انحصاری )

فرم درخواست کد مشتری (ویژه مصرف کننده)

نوع مالکیت

لطفا نام بانک هایی که در آن حساب جاری دارید را ذکر کنید

آیا تمایل به همکاری در فروش کود و سم به عنوان واسطه بین شرکت و کشاورز دارید ؟
میزان مصرف کودسالانه خود را به صورت تقریبی بفرمایید:
مهم ترین دغدغه خود در مورد خرید کود بفرمایید:

توجه:بدیهی است تکمیل کامل و صحیح موارد فوق وهمچنین میزان فعالیت حساب بانکی از ملاک های اصلی اعطای کد مشتری و ارزیابی اعتباری می باشد.لذا توصیه می گردد با دقت کافی تکمیل گردد.

فرم درخواست کد عاملیت سیوان تجارت کامکار

تاریخ اعتبارجوازکسب:
نوع مالکیت

لطفا نام بانک هایی که در آن حساب جاری دارید را ذکر کنید

لطفا چنانچه نمایندگی شرکت های تجاری دیگر را در اختیار دارید ذکر کنید

توجه:بدیهی است تکمیل کامل موارد فوق وهمچنین میزان فعالیت حساب بانکی از ملاک های اصلی اعطای کد عاملیت و ارزیابی اعتباری می باشد. لذا توصیه می گردد بادقت کافی تکمیل گردد.